Ogólnopolska kampania „Dzieciństwo bez Przemocy”
Nasz ośrodek przyłączył się do ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”. Ten symbol solidarności to brak z Naszej strony zgody na jakiekolwiek formy krzywdzenia dzieci i młodzieży.
Razem chcemy tworzyć świat, w którym dzieci będą czuły się bezpiecznie. Bo bezpieczne dzieciństwo to podstawa do prawidłowego rozwoju człowieka w życiu dorosłym. To nieoceniony kapitał, z którym dzieci idą przez całe życie.
Od 2018 roku w sopockich szkłach prowadzimy warsztaty dotyczące przeciwdziałania przemocy i agresji. Zajęcia prowadzą psycholog oraz pracownik socjalny w oparciu o komiks – informator przygotowany przez Sopocki Zespół Interdyscyplinarny ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej. Nasi pracownicy szkolą się, biorą udział w warsztatach, webinarach i różnych inicjatywach dotyczących przeciwdziałania przemocy, aby jeszcze lepiej wspierać dzieci i młodzież.
Kampania „Dzieciństwo bez Przemocy” organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka.
Kampania koncentruje się na:
- uwrażliwianiu społeczeństwa na problem krzywdzenia dzieci w Polsce,
- wspieraniu ludzi w reagowaniu na przemoc wobec dzieci,
- promowaniu idei uważnego rodzicielstwa,
- promocji systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
Kampania pomyślana jest jako coroczne wydarzenie mobilizujące całe społeczeństwo do zapobiegania krzywdzeniu dzieci. Instytucje, organizacje i firmy w całej Polsce podejmują w czasie trwania kampanii różne inicjatywy edukacyjne nt. ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
W ramach finału kampanii, 19 listopada o godzinie 17.00, na znak sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci, fasady budynków oraz wiele innych obiektów architektonicznych w całej Polsce rozświetli się na czerwono.
Zachęcamy, aby dołączyć do kampanii i wspierać dzieciństwo bez przemocy.
Więcej informacji o kampanii oraz webinary i inne materiał na stronie Ogólnopolska kampania Dzieciństwo bez Przemocy
fot. materiały organizatorów kampanii