Ważne dla osób korzystających ze świadczeń rodzinnych oraz Funduszu Alimentacyjnego
Pragniemy Państwa zapewnić, że mimo pandemii oraz ograniczenia osobistych kontaktów z klientami, Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego, tak jak wszystkie działy sopockiego MOPS, realizuje wszystkie zadania na bieżąco.
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i pracowników, prosimy Państwa o zapoznanie się z zaleceniami obowiązującymi podczas pandemii.
O ile to możliwe, zachęcamy do załatwiania wszelkich spraw oraz kontaktu z nami drogą elektroniczną dsrifa@mopssopot.pl lub telefonicznie 58 551 61 63.
Prosimy osoby ubiegające się o świadczenia rodzinne i opiekuńcze, świadczenie wychowawcze, świadczenie z Funduszu Alimentacyjnego o składanie wniosków:
- elektronicznie – za pomocą bankowości elektronicznej, platformy e-puap lub platformy informacyjno-usługowej Empatia
- za pośrednictwem Poczty Polskiej – adres korespondencyjny: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie, ul. Kolejowa 14, 81-835 Sopot
- osobiście – wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu wizyty.
Bezpośrednia obsługa klientów ograniczona jest do przyjęć w sprawach pilnych, które wymagają osobistego kontaktu z pracownikiem.
Przyjęcia klientów odbywają się z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa oraz wymogów sanitarnych obowiązujących podczas epidemii:
- w tym samym czasie przy jednym stanowisku obsługi może przebywać jedna osoba
- po wejściu należy zdezynfekować ręce płynem znajdującym się w Punkcie Obsługi Klienta
- należy zachować bezpieczną odległość, minimum 2 m.
- obsługiwane są jedynie osoby mające zakryte usta i nos, w tym celu można wykorzystać np. maseczkę, przyłbicę czy chustę.
UWAGA!
Podstawą rozpatrzenia wniosku lub wydania zaświadczenia jest dokument podpisany osobiście przez wnioskodawcę lub złożony za poświadczeniem elektronicznym certyfikowanym podpisem lub za pośrednictwem e-puap.
Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego nie rozpatrzy wniosków złożonych poprzez e-mail w postaci skanów lub zdjęć dokumentów.